تحلیل شبکه‌ی اجتماعی

یادداشت‌های میلاد میرمحمدصادقی

تحلیل شبکه‌ی اجتماعی

یادداشت‌های میلاد میرمحمدصادقی

سلام

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز اهل علم،

در این مدت ایمیل‌ها و نظرهای فراوانی درباره‌ی تحلیل شبکه‌های اجتماعی به من رسیده است که محتوای بیش‌تر آن‌ها را می‌توانم به سه دسته تقسیم کنم:

1. عده‌ای از دوستانم از من داده‌های شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک را خواسته‌اند که متاسفانه با توجه به رعایت حریم خصوصی و نیز اخلاق تحقیق، از در اختیار قرار دادن این داده‌ها معذورم. اما برای به‌دست آوردن چنین داده‌هایی می‌توانید عبارت «Facebook free data set social network analysis» را در گوگل سرچ بدهید یا به قسمت Graph Gallery سایت NodeXL مراجعه کنید.

2. عده‌ای از دوستان درخصوص پایان‌نامه یا تزشان از بنده راهنمایی خواسته‌اند که متاسفانه با توجه به درگیری شغلی و تحصیلی فراوانی که دارم، پاسخ‌گویی از طریق ایمیل برایم مقدور نیست. بر همین اساس اگر سوالی در این خصوص هست، با کمال میل آماده‌ی پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی‌تان هستم: 02181713013 یا 09128402018 (شماره‌ی اول در ساعات اداری و شماره‌ی دوم بین 17 تا 21).

3. عده‌ی دیگری از دوستان منابعی برای مطالعه‌ی بیش‌تر در حوزه‌ی تحلیل شبکه‌های اجتماعی درخواست کرده‌اند. طبیعی است که اولین کتابی که بنده پیشنهاد می‌کنم، کتاب خودم باشد با عنوان «تحلیل شبکه‌های اجتماعی با NodeXL» که در 1391 توسط نشر دانشگاهی کیان منتشر شده است.

در پایان از لطف مداوم‌تان سپاسگزارم و خبر خوش این‌که دیروز، مقاله‌ای با عنوان «مدل لوزی، مدلی برای ارتباطات میان‌فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی مجازی» از بنده در همایش ملی فرهنگ و تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف، برگزیده شد و به‌زودی در مجله‌ی علمی‌پژوهشی دانشگاه اسلامی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد